Život věcí, Idea zátiší ve fotografii
Kód: 1388Související produkty
„Funkeho žáci na Státní grafické škole v Praze“ je monografie mapující vliv Jaromíra Funkeho na generace mladých fotografů, kteří prošli jeho výukou mezi lety 1934–1944.
Třetí díl pokračuje projektem 99 domů, přináší sedm desítek nových rodinných staveb a konstrukčních přístupů.
Kniha zkoumá architekturu Adolfa Loose, Oskara Strnada a Josefa Franka skrze fenomenologii prostoru a designu.
Obsáhlá syntéza fotografií a textů od autorů Scheufler, Halmanová, Šula a Zeman dokumentuje život hradu za druhé světové války a během komunistického režimu.
Debutový titul mladého fotografa, který vtahuje do světa architektury a městské geometrie – noční metropole Taipei, Tokio, New York či Londýn jsou zachyceny v precizní kompozici...
Tůmova monografie představuje méně známá zákoutí pražských předměstí – kombinace dokumentu, architektury a intimního portrétu města.
Tato publikace nabízí černobílé snímky Prahy od 1977 do 2019 v poetickém pojetí Blanky Lamrové, doplněné autorskými texty a kontextem výstavní retrospektivy.
Detailní popis produktu
Publikace je rozsáhlým průvodcem fenoménem fotografického zátiší od poloviny 19. století do roku 1985. Na základě sbírky Dietmara Siegerta mapuje proměny žánru napříč epochami a směry – od raných studiových kompozic přes avantgardu až po moderní autorské interpretace. Kniha vznikla jako doprovod k výstavám v GHMP a Muzeu umění Olomouc a kombinuje odborné texty s bohatým obrazovým materiálem; vyšla česky se souběžným anglickým textem.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Knihy |
|---|---|
| Nakladatel: | Kant |
| Vydáno: | 2006 |
| Počet stran: | 220 |
| ISBN: | 978‑80‑86970‑03‑8 |
| Autor: | Dorothea Ritter, Dietnar Siegert, Zdeněk Primus |
rojekt Lucie L.
Publikace mapuje surrealistické, abstraktní dílo fotografa Aloise Nožičky z konce 50.–60.
Publikace představuje abstraktní tendence českého výtvarného umění 60.
Zdeněk Primus zkompiloval osobitou vzpomínku na Jiřího Valentu prostřednictvím fotografií a eseí.
Zdeněk Primus odhaluje méně známou stránku osobnosti Jiřího Valenty (1936–1991) jako neutajeného fotografa.

